6 КЛАС Образотворче мистецтво

Підручник:

https://issuu.com/portfel_schoolbooks/docs/6_klas_obrazotvorche_mistectvo_kali

12 березня урок № 25

 Тема уроку: Квітковий натюрморт. Творча робота "Малюю квіти"

(підручник: сторінки 158 - 163)
Матеріали й інструменти: альбом, простий олівець, пензлі, акварель.

 Пригадаймо що таке НАТЮРМОРТ

У мистецтві назву «натюрморт» (від французького «natur morte», «мертва природа») носять всі картини, що зображують об'єднані в групу предмети неживої природи. Малюнок обов'язково повинен відрізнятися цілісністю композиції, але при цьому він може бути як самостійним витвором, так і частиною великої жанрової картини - наприклад, портрета або побутової замальовки. Створюючи натюрморт, художник зображує не просто квіти, фрукти та предмети - він розкриває перед глядачем своє ставлення до природи, розуміння краси і гармонії. Завдяки цим роботам ми можемо зазирнути в минуле та дізнатися, як жили наші предки. 

Тема цього уроку - квітковий натюрморт, а це означає, що зображувати будемо вазу з квітами, що стоїть на столі. 
Але спочатку перегляньте роботи відомих художників.


Вінсент Ван Гог "12 соняшників у вазі"

Вінсент Ван Гог "Ваза з ірисами на жовтому тлі"

Олександр Васильєв "Польові квіти"

САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ:
Послідовність виконання роботи:
1. Зверніть увагу на композицію, розташування букета на аркуші. Малюнок не має торкатися країв аркуша (відстань до краю - 2-4 см). Букет має займати найбільшу частину аркуша, оскільки саме квітам ми присвячуємо наш малюнок.
2. Оберіть композицію букета. Розмір вази щодо квітів дорівнює 1:3. Рослини розміщуються в букеті рівномірно по трьом рівням.
3. Продумайте тло (фон), воно також має допомогти виразити настрій.
4. У букета повинен бути характер. холодні кольори додадуть букету смутку, ліричного настрою; тепла та яскраві кольори - радісного й урочистого настрою. Пам'ятайте, що мазки ми накладаємо за формою предмета: якщо предмет за формою нагадує кулю - то по колу (по овалу), якщо має циліндричну або конічну форму - то по вертикалі або горизонталі (під кутом) та ін.









Для додаткового ознайомлення з послідовністю виконання малюнка перегляньте відео в "ютюб" за посиланням


https://www.youtube.com/watch?v=5aGUTO37p9k

https://www.youtube.com/watch?v=2j8HJdYtvac


Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.


_________________________________________________________________________________


   Урок № 26

 19 березня

Тема уроку: Узагальнення знань за темами «Побутовий жанр. Натюрморт»

 Для контролю знань, на листочку запишіть відповіді, та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас, далі пишете номер питання та відповідь на нього)
Максимальна кількість балів - 11

1 .Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

2.До якого жанру відноситься картина на якій зображено теми і сюжети із повсякденного життя людини?

3. Картина, на якій зображено людину або групу людей, називається:
а) сюжетно-тематична;
б) натюрморт;
в) портрет

4. Людину, зображену на портреті, називають:
а) зразком;
б) моделлю;
в) другом.

5. Голова людини за формою нагадує:
а) яйце;
б) яблуко;
в) картоплю.

6Автопортрет — це
а) портрет друга;
б) зображення автомобіля;
в) зображення автора твору, яке він виконав власноруч.

7. Картина, на якій зображено оточуючі людину речі, що композиційно розміщені, називається:
а) пейзаж;
б) натюрморт;
в) портрет.

8. Які різновиди натюрморту ви знаєте?

9. Роботу  П.  Пікассо  «Натюрморт з підсвічником» також можна назвати:
а) декоративною (стилізованою);
б) скульптурною;
в) декоративно-ужитковою.

10. Які атрибути художника ви знаєте?

11. Що таке інтер’єр?
а) внутрішній простір приміщень;
б) зовнішнє оздоблення будинку;
в) чаклунське приладдя.



_________________________________________________________________________________

Урок 27

26 березня

Тема уроку: Історичний жанр. 

Ілюстрування творів Т. Шевченка.

Підручник: сторінки 166 - 171

Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.


                       Ілля Рєпін. Запорожці пишуть листа турецькому султану


Якщо художник прагне зобразити певні події в історії людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається до історичного жанру. Характерним для творів на історичні теми є відтворення одягу персонажів, предметного середовища, притаманних певній добі та країнам.

І знову дізнаємося нове про Тараса Григоровича Шевченка (1814—1861). Хтось називає його славетним поетом, для інших він — неперевершений художник.
Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
а матері вечерять ждуть.
Сем’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
а мати хоче научати,
Так соловейко не дає.
Кому ці рядки не навівають мальовничі образи квітучої України! 






Або такі рядки…
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстилає
і сонце спатоньки зове
У синє море: покриває
рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
Очам любо. Годиночку,
Малую годину
Ніби серце одпочине,
З Богом заговорить…
а туман, неначе ворог,
Закриває море
і хмароньку рожевую,
і тьму. За собою
розстилає туман сивий
і тьмою німою
Оповиє тобі душу,
Й не знаєш, де дітись.
і ждеш його, того світу,
Мов матері діти.



Прекрасна пейзажна картина розгортається перед нами у вiршi Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…». Побудований цей твiр на казкових мотивах, за якими сонце йде спати за море, а вкривають його, як мати дитину, хмарки. але життя складне. є в ньому також зло. Про це нагадує туман, що неначе ворог. Сонце — уособлення тепла, свiтла й радостi, туман же, навпаки,— уособлення темряви, небезпеки. Та людина має завжди вiрити, що сонце зiйде, прожене пiтьму, обiгрiє, як мати дитину.


«Я добре знав, що живопис — моя майбутня професія, мій хліб насущний…» — так говорив про своє призначення Тарас Шевченко у своєму щоденнику. Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 р. в с. Кирилівка Звенигородського повіту Київської губернії. Його батьки були кріпаками. Тарас — третя дитина в сім’ї, у нього було двоє братів і троє сестер. Хлопчик рано осиротів. У 9 років утратив матір, а в 11 — батька.
Природа щедро наділила кріпацького сина не лише поетичним даром, а й талантом художника. Обдарований хлопчисько рано відчув потяг до малювання. Ще змалку крейда та вуглинка були для Тараса чималою радістю. Малював у хаті й на подвір’ї, удома і в гостях. Якось візерунками розмалював хату: стіну, підлогу і навіть призьбу. Змалку відчуваючи непереборну тягу до малювання, Тарас шукав науки у місцевих живописців, збирав лубочні картинки. Блукаючи навколишніми селами, слухав мандрівних кобзарів і лірників — живих носіїв української історичної пам’яті. ранима душа хлопчика жадібно вбирала красу мальовничої природи. Так складався той внутрішній дитячий світ, у якому вже жевріла іскра божого дару.



САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ:

Намалювати ілюстрацію до вашого улюбленого літературного твору Т. Шевченка.


Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.

__________________________________________________________________________________


Урок  – 9 квітня


 Тема уроку: Міфологічний жанр. Творча робота «Ілюстрація до міфологічного твору»

Переглянути інформацію про міфологічний жанр у підручнику: сторінки 172 – 177


Перегляньте презентацію про міфологічний жанр:


Пригадайте!
Ø  Що таке жанр?
Ø  Які жанри образотворчого мистецтва вам відомі?
Ø  Чи доводилося вам зустрічати роботи художників, що їх створено на міфологічні теми?
Ø  Що таке міфологія?



У давнину людина була безсилою перед явищами природи, тому все, що її оточувало, пояснювала згідно зі своїм світоглядом. Усі уявлення про походження світу, природних явищ, богів і людства перетворювалися на міфи. Давні народи жили в різних куточках світу, тому й міфів про походження людини існує безліч. Отже, сьогоднішній урок про міфологію в образотворчому мистецтві.А чи знаєте ви, про що розповідає міфологічний жанр образотворчого мистецтва?Міф (у перекладі з грецьк.— казка, переказ, оповідання) — оповідання про минуле, навколишній світ, яке описує події за участю богів, демонів і героїв та історії про походження світу, богів і людства. Окремі міфи складаються у міфологію того чи іншого народу, яка становить основу характерного для світогляду цього народу.
Найвідоміші античні міфи Давньої Греції та риму. Міфи, як і Біблія, також послужили джерелом сюжетів для творів образотворчого мистецтва. Твори мистецтва, присвячені античним сюжетам, належать до міфологічного жанру.Міфологічний жанр — жанровий різновид образотворчого мистецтва, сюжети якого запозичені з міфології. Міфологічний жанр був надзвичайно популярним у ХІV — на початку ХVII ст. (в епоху Відродження), а від ХІХ ст. зацікавленість ним зменшилася.Перші ілюстрації античних міфів можна спостерігати у скульптурі та вазописі Давньої Греції. 
 Скульптура Нептуна (м. Копенгаген, Данія)


   
Для митців Західної європи XIV—XVIІ ст. античне мистецтво слугувало зразком, тому не дивно, що на картинах можна побачити прекрасні образи міфічних богів. Створюючи художній образ, майстри іноді звертаються до алегорії (інакомовності). алегорію застосовували багато видатних художників минулого: Боттічеллі, Рафаель, Веласкес, Рубенс, Пуссен та ін.

Уолтер Крейн. Діана та Ендіміон

Не виключенням були й українські та російські художники. Твори на міфологічну тематику можна знайти у творчості Тараса Шевченка та Віктора Васнєцова.

Віктор Васнєцов. Сірин і Алконост. Птахи Радості та Печалі.

Міфологічна тема, а саме алегоричні образи, залишаються актуальними в творчості митців і для розкриття та підкреслення рис характеру того чи іншого персонажа. Перегляньте зображення та прослухайте міф про Прометея за посиланням:




 Домашнє завдання: 

Намалювати ілюстрацію до міфу "Прометей"


 Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
 

_______________________________________________________________________



УРОК - 16 квітня

Тема уроку: Міфи рідного краю. 
Творча робота"Українська міфологія"  

Пригадайте  з попередніх  уроків: 
Що таке міфологія.
Що таке міф?


Українська міфологія своїм корінням сягає сивої давнини, далеких дохристиянських часів. Прадавні племена, які проживали на території України, творили перекази про обожнений світ природи. У міфах і легендах давні слов'яни оспівували сили і явища природи: сонце, місяць, зірки, грім і блискавку, мороз, вітер, вогонь. Люди створили образи різних духів — лісовиків, водяників, русалок, мавок, польовий в, перелесників, домовиків. Більшість міфів передавалися від покоління до наступних поколінь в усній формі, однак живуть вони й у витворах мистецтва — дерев'яних скульптурах. Зображення богів, що вирізалися з колоди, називались ідолами. Після Хрещення Русі їх знищували, проте сучасні майстри не забули давню традицію і нині створюють скульптури за мотивами давньослов'янських міфів.








 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

Намалювати героя українських міфів: русалка, лісовик, водяний, домовик тощо. На ваш вибір.


 Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
 
________________________________________________________________________________


Урок - 23 квітня



Тема уроку: 

Релігійний (біблійний) жанр. Творча робота
Імітація мозаїки "Райські кущі"

Матеріали й інструменти: прості олівці, гумки, тонований картон, клей ПВА, пензлі для клею, ножиці, кольоровий папір.

Твори релігійного жанру різних видів мистецтва органічно поєднуються в сакральній архітектурі: церквах, соборах, монастирях. Тут розміщуються ікони, твори монументального живопису: фрески, вітражі, мозаїки.
"Оранта" Собор Святої Софії в Києві


Пригадайте!
Релігійний жанр – зображення релігійних сюжетів в образотворчому мистецтві.
Монументальний живопис - різновид монументального мистецтва, живопис на архітектурних спорудах та інших стаціонарних основах.
Л. Карнах-Старший "Адам і Єва в райському саду"

Основу релігійного жанру складають сюжети із Біблії - священної книги християн.Багато століть Біблія залишалася першою, а для багатьох - єдиною книгою. За Біблією вчилися читати, жити, у ній шукали відповіді на нагальні питання. У Середньовіччі художники зображували на своїх картинах райський сад - сюжет, узятий із Біблії.

Багато робіт на релігійну тематику виконано в мозаїчній техніці на стінах храмів. Що таке мозаїка?

Мозаїка – художня техніка; виконується шляхом компонування різнокольорових елементів переважно однакової форми, які добираються за розміром і кольором. Наприклад, шматочків каміння, смальти, плитки, скла. Послідовність виконання композиції підпорядковується сюжету. Елементи мозаїки викладаються відповідно до форми зображуваного, підкреслюючи її характер.
Матеріали для виготовлення мозаїки можуть бути різноманітні:






Найважливішою перевагою мозаїки є її довговічність: фарби не вицвітають від часу, не бояться сонячного світла.




Мозаїка мавзолею Галли Плацидії (Равенна, Італія)


Багато майстрів і сьогодні опановують техніку мозаїки, щоб 
прикрасити як архітектурні споруди, так і невеличкі дитячі майданчики.

Мультфільм. Біблія для дітей. Ковчег Ноя.


Презентація. Релігійний жанр.

Домашнє завдання: Створіть у техніці аплікації мозаїчну композицію за однією з тем: "Створення світу", "Райський сад", "Ковчег Ноя", "Вавилонська вежа".

Послідовність виконання роботи:
1. Оберіть тему роботи.
2. Виконайте ескіз олівцем на картоні або на тонованому аркуші альбома.
3. Кольоровий папір наріжте однаковими за формою елементами (прямокутники, квадрати, трикутники), викладіть і приклейте їх відповідно до ескізу.

Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.

______________________________________________________



Урок - 30 квітня

Тема уроку: Фреска і вітраж у культових спорудах. Творча робота "Імітація вітража на біблійний сюжет"

Матеріали і обладнання: альбом, графітовий олівець, гумка, кольорові олівці або фарба, чорний маркер або фломастер (для контура)

Справжнім дивом вважають фреску Леонардо да Вінчі "Таємна вечеря", яка знаходиться в Мілані (Італія), у церкві Санта Марія делла Граціє, у непримітній будівлі трапезної. Вже більше 500 років живе і вражає людей цей шедевр.

Фреска - це живопис водяними фарбами по вологій або сухій штукатурці; художня техніка.

Крім ікон, фресок на стінах, мозаїки на біблійні сюжети в храмах часто застосовували і техніку вітражного живопису в віконних отворах. Вітражне мистецтво з моменту його зародження до сучасності пройшло багатовіковий шлях. Готове скло нарізали розпеченим залізним прутом на фігурні платівки відповідно до підготовленого малюнка і розкладали на дерев'яній дошці з ескізом майбутнього твору. Потім скельця в кілька прийомів розписували фарбами і послідовно обпалювали в печі. Готові деталі вітража скріплювати свинцевим дротом, кінці якого припаювали один до одного, і викладали в дерев'яну, а пізніше в металеву віконну раму. У результаті виходив вітраж, в якому мозаїчний набір фігурних скелець поєднувався розписом деталей фарбами.

Вітраж - твір декоративного мистецтва образотворчого або орнаментального характеру з кольорового скла, розрахований на наскрізне освітлення і призначений для заповнення отвору, найчастіше віконного, в архітектурній споруді.

Вітраж у православному храмі спочатку розглядався як ікона, написана на прозорому склі. Скляна ікона має деякі переваги перед зображенням на непрозорій основі: сонячне або штучне світло, проникаючи крізь скло, ніби оживляє зображене.

Домашнє завдання: виконати імітацію вітража на біблійний сюжет.
Послідовність виконання:
1. Намалюйте лінійний ескіз вашої роботи.
2. Кольоровими олівцями або акварельними фарбами заповніть простір аркуша.
3. Чорним маркером або фломастером наведіть лінії.




Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.

________________________________________________________________________________


Урок - 7 травня

Тема уроку: Батальний жанр. Творча робота "Героям присвячується"

Матеріали і обладнання: альбом, графітовий олівець, гумка, кольорові олівці або пастель.

Опрацювати матеріал у підручнику: сторінки 196 – 201


Художники, які працюють у батальному жанрі (їх називають баталістами), передають у своїх полотнах пафос і героїку війни.

Батальний жанр - зображення воєнних подій в образотворчому мистецтві.

Велика Вітчизняна війна мобілізувала діячів мистецтва на відсіч ворогів усіма можливими для них засобами. Багато зі створених у роки війни творів за напруженням патріотичних почуттів, художньою майстерністю, виразністю і емоційністю вважаються неперевершеними. Найвидатніші з них увійшли до золотого фонду не тільки вітчизняного, а й світового мистецтва. Завдання майстра-баталіста  - передати єдину мить як кульмінацію всієї битви.

О. Дейнека "Оборона Севастополя"

Мабуть, однією з найемоційніших картин того часу стало полотно Олександра Дейнеки "Оборона Севастополя", в якій автор зміг передати запеклість останнього рукопашного бою моряків-чорноморців на набережній міста вітчизняної морської слави. Незважаючи на трагічність сюжету, глядач розуміє, що цих людей можна вбити, але перемогти неможливо. 
   Поряд із картинами реального бою та зображенням її безпосередніх учасників створювалися приголомшливі за глибиною емоційного впливу на глядачів полотна, на яких зображено далеких від боїв людей - дітей, жінок, людей похилого віку.
 С. Герасимов "Мати партизана"


Аркадій Пластов "Фашист пролетів"

Вдивляючись в картини, які писали учасники зображених на них подій, ми краще розуміємо, яких страждань зазнав наш народ, щоб наблизити Перемогу.
Твори створені в роки Великої Вітчизняної війни, не старіють: вони завжди потрібні людям, адже пам'ять про ті роки житиме вічно.

Домашнє завдання:
Виконайте композицію в батальному жанрі, присвячену визволителям України від німецько-фашистських загарбників, графічними матеріалами (олівцями, пастеллю). Зверніть  увагу на схематичні малюнки персонажів баталії, уміщені на с. 201 підручника. 
Послідовність виконання:
1. Визначте центр майбутньої композиції.
2. Дотримуючись пропорцій фігури людини, намітьте спочатку злегка контури, а потім деталізуйте малюнок.
3. Доберіть насиченість тону, додайте кольорів. Зробіть контрастним зображення на передньому плані.




Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.

________________________________________________________________________________

Урок 14 травня

Тема уроку: Узагальнення знань за темою "Історичний жанр та його різновиди"

1. Повторити матеріал про історичний жанр.
2. Пройти ТЕСТ за темою "Історичний жанр та його різновиди" (Вказати прізвище та ім'я, у вас буде лише одна спроба)
ТЕСТИ ОНОВЛЕНО!!!
Результати повідомляються автоматично, додатково відправляти звіт про виконання не потрібно.

_____________________________________________________

Урок 21 травня

Тема уроку: Моя країна - Україна. Творча робота "Український стиль"

Матеріали і обладнання: альбом, графітовий олівець, гумка, кольорові олівці або фарби.

Опрацювати матеріал в підручнику на ст. 214 - 217.


   У цьому навчальному році ви ознайомилися з розмаїттям жанрів образотворчого мистецтва, багато з них були пов'язані з Україною, її природою, побутом, культурою, історією. Створення образу нашої Батьківщини в декоративному мистецтві має свої особливості. Завдяки стилізації, використанню символіки образ України набуває узагальненого, символічного вигляду. Нерідко для декоративного зображення краси нашої країни, її чарівної природи та працьовитих людей художники застосовують петриківський розпис, мозаїку, панно тощо.
Панно — декоративний живописний або скульптурний твір, призначений для оздоблення стіни або стелі.

Роздивіться художні твори, присвячені Україні. Ознаки яких жанрів у них поєднуються? Які образи й сюжети зображаються?




Як і в поезії, у декоративному мистецтві художники використовують характерні символи України: червону калину, жовтий соняшник, струнку тополю, замріяну вербу тощо.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Створіть декоративне панно «Моя країна — Україна» в певному жанрі образотворчого мистецтва (гуаш, колаж).

Використайте образи-символи нашої країни.



Поради

Поміркуйте, що саме варто розповісти про Україну, красу її природи і людей. Продумайте і намітьте олівцем загальну композицію панно. Пам’ятайте, що вирішення композиції — декоративне. Доберіть кольори, які найкраще допоможуть створити образ України.

Для контролю виконання, роботу підпишіть,  сфотографуйте та відправте  фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
________________________________________________

Урок 28 травня

Тема уроку: Ознайомлення з музеями.

Відвідайте найкращі музеї світу за допомогою віртуального світу. Перейдіть за посиланням та станьте відвідувачами музеїв та картинних галерей. Самостійно знайдіть в мережі інтернету посилання на музеї, що вас цікавлять.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Повторення вивченого матеріалу.


Подробнее: https://ukrburshtyn.com/ua/blog/natyurmort-osobennosti-i-istoriya-zhanra.html

1 коментар: