8 КЛАС Мистецтво


 Підручник:
https://issuu.com/portfel_schoolbooks/docs/8_klas_mistectvo_masol_2016


Урок № 25
8- Б клас  12 березня
8- А клас 13 березня 

Тема уроку: Узагальнюючий урок за темою "Стилі та напрями мистецтва" (бароко, рококо, класицизм)

Підручник: сторінки 88-145 (повторення матеріалу)

    Для контролю знань, в зошити запишіть відповіді, та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас, далі пишете номер питання та відповідь на нього)
Максимальна кількість балів - 11

№ з/п
Питання
к-ть балів
1
Назвіть риси стилю бароко в архітектурі й образотворчому мистецтві.
1
2
В якій країні і хто став засновником стилю бароко в архітектурі.
0,5
3
Назвіть головне творіння художника-універсала Джованні Лоренцо Берніні.
0,5
4
Який фонтан у Римі є зразком барокового синтезу мистецтв? Що він символізує?
0,5
5
Особливість інтер’єрів бароко.
0,5
6
У яких жанрах прославилися «великі й малі голландці»? Назвіть представників цих двох шкіл.
1
7
Які жанри музики набули поширення в епоху барокко?
0,5
8
Назвіть композиторів представників стилю бароко.
0,5
9
Яке гасло стилю рококо?
0,5
10
Як виявився стиль рококо в інтер’єрах?
0,5
11
Назвіть  основні риси рококо в образотворчому мистецтві.
1
12
Що означає назва стилю класицизм і на що він орієнтувався?
0,5
13
Назвіть характерні ознаки архітектури  класицизму.
0,5
14
Які теми й образи розкривали живописці – представники класицизму?
1
15
Схарактеризуйте творчість український художників-портретистів.
1
16
Назвіть композиторів, представників «Віденської класичної школи».
0,5
17
Схарактеризуйте жанр сонати.
0,5

_________________________________________________________________________________


Урок № 26

8- Б клас  19 березня
8- А клас  20 березня 

Тема уроку: Романтизм в образотворчому мистецтві

Підручник: сторінки 146-150

№ з/п
Питання
к-ть балів
1
Дати визначення поняття «романтизм»
2
2
Особливості стилю «романтизм»
2
3
Порівняти стилі «класицизм» та «романтизм»
3
4
Назвіть французьких художників романтизму та приклади їх робіт.
2
5
Назвіть англійських художників романтизму та приклади їх робіт.
2

    Для контролю знань, в зошити запишіть відповіді, та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас, далі пишете номер питання та відповідь на нього)
Максимальна кількість балів - 11

_____________________________________________________________


Урок 27

8-Б – 26 березня
8-А – 27 березня


Тема уроку: Романтизм в образотворчому мистецтві. (продовження)
Підручник: сторінки 150 – 155

Завдання 1: Зробити конспект - виписати в зошит художників за схемою:
 ім’я – приклад творів – жанри творів – особливість стилю.

Зразок:
Карл Брюллов  - «Вершниця», «Автопортрет» - портретний жанр – ліризм образів

Завдання 2: виконати творче завдання на сторінках 154-155 (на вибір)

 Для контролю знань, в зошити запишіть конспект, виконайте творче завдання та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас)


________________________________________________________________________________




8-Б – 9 квітня
8-А – 10 квітня


Тема уроку: Музика романтиків

Опрацювати матеріал в підручнику на сторінках 156 – 160

Законспектувати:

Найхарактернішою рисою романтичної музики порівняно з попередніми стилями є програмність, а панівною сферою образності – лірика.
Романтизм дав потужний імпульс формуванню національних композиторських шкіл:
Ø Польської музики: С. Монюшко, Ф. Шопен.
Ø Чешської музики: А. Дворжак, Б. Сметана.
Ø Угорської музики: Ф. Ліст.
Ø Норвезької музики: Е. Гріг.
Ø Іспанської музики: І. Альбеніс.
Ø Фінської музики: Ян Сібеліус.
Ø Російської музики: М. Римський-Корсаков, П. Чайковський.
Ø Української музики: М. Лисенко, С. Гулак-Артемовський.

Для того, щоб глибше розкрити індивідуальний світ людини, романтики шукали особливі засоби вираження. Виникали нові жанри:
Ø експромти
Ø музичні моменти
Ø ноктюрн
Ø пісні без слів
Ø інтермецо


Ближче ознайомимося з композиторами-романтиками.

Фредерік Шопен (1810 – 1849)

Польський композитор-романтик, піаніст. Його творчість охоплює багато жанрів: концерти, сонати, балади, фантазії, ноктюрни, вальси, скерцо.
Твори надзвичайно емоційно проникливо розкривають складний душевний світ особистості. Музику Шопена пронизує національний колорит.

Антонін Дворжак (1841-1904)

Чеський композитор і диригент епохи романтизму, слідом за Б. Сметаною розвивав національні традиції й затвердив світове значення чеської музики. Твори Дворжака відрізняються мелодійністю, багатством, розмаїтістю ритму й гармонії, барвистістю інструментування, стрункістю форми.
 На весь світ уславили ім’я композитора його «Слов’янські танці», у яких розкрито красу народної музики чехів, поляків, словаків, українців, сербів.
Кожний із 16 танців – своєрідна музична замальовка. Композитор задумав танці як п’єси до фортепіано, але потім вирішив, що набагато колоритніше вони звучать у виконанні симфонічного оркестру.

У добу романтизму на арену музичної культури виходить новий тип митця – блискучий виконавець.

Ніколо Паганіні (1782 – 1840)

Італійський скрипаль-віртуоз, гра якого вражала сучасників емоційністю, глибиною експресії, артистизмом, неперевершеною технікою та блискучою імпровізацією.
Вершиною його творчості вважають 24 каприси для скрипки соло.


 Ференц Ліст (1811 – 1886)

Угорський композитор, піаніст, педагог, диригент, публіцист, засновник угорської композиторської школи. Ференц Ліст  - перший піаніст, який виступав зі сольними концертами, через них заслужив визнання професіоналів і публіки. Музика композитора яскраво передає національний колорит.
Прослухайте:  Ференц Ліст «Мазепа»

Отже, закріпимо вивчений матеріал.
Які основні ознаки романтизму в музиці?
Які нові музичні жанри з’явилися в епоху романтизму?

Домашнє завдання:
1.    Зробити конспект уроку.
2.    Коротко написати біографію одного з композиторів (на вибір).


Для контролю знань, в зошити запишіть конспект, біографію композитора та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас)


________________________________________________________________________________


8 - Б  - 16  квітня
8 - А  - 17  квітня

Тема уроку: Музика романтиків (продовження)

Пригадаємо: 
- Назвіть національні композиторські школи та їх представників, що сформувалися в епоху романтизму.
- Які нові жанри в музиці виникли?
- Кого вважають "титанами" музичного виконавства?

Опрацювати матеріал в підручнику на сторінках 160 – 163

Законспектувати:

Особливості романтизму в музиці:
Композиторів-романтиків цікавили нові засоби музичної зображальності,  що було пов'язано з програмністю інструментальних творів.

Програмна музика - інструментальна музика, написана на певну тему (літературний чи картинно-живописний сюжет), викладену в словесній, часто поетичній програмі, що відображається в назві твору.

Важливою ознакою романтизму стала ідея синтезу мистецтв. У цей період посилилася взаємодія музики з піснею та театром, що спричинило розквіт жанрів романсу та опери.

Романс - сольна, переважно лірична пісня (рідше дует або тріо), що виконують зазвичай із інструментальним супроводом, найчастіше фортепіано або гітари.

Композитори - романтики:
Роберт Шуман (1810 - 1856)


Німецький композитор відкрив у музичному мистецтві світ фантастичних образів. Яскравим прикладом є цикл "Фантастичні п'єси" для фортепіано, де кожна п'єса передає емоційно забарвлені моменти життя: поривчастість і протест, ліричні роздуми й мрії. 
Прослухайте : Фантастичні п'єси 

Франц Шуберт (1797 - 1828)

Австрійський композитор, один із перших серед романтиків  почав  створювати пісні й романси, автор понад тисячі музичних творів, серед яких понад 600 пісень, дев'ять симфоній, велика кількість творів камерної та літургійної музики, кілька вокальних циклів.

Михайло Калачевський  (1851 - 1907)

Український композитор, піаніст, музично-громадський діяч та юрист. Автор "Української симфонії" в якій використав українські народні теми, що є прикладом творчої переробки фольклорних джерел.
Прослухайте:  Українська симфонія
                         Українська симфонія (частина 2)
                         Українська симфонія (частина 3)
                                     Українськка симфонія (частина 4)
Зверніть увагу як мелодії народних пісень змінюються у процесі симфонічного розвитку.

Українські романси називали солоспівами. У повсякденному побуті співали народні пісні-романси літературного походження та композиторів-аматорів. Найвідоміші з них:

"Їхав козак за Дунай"   (вірші С.Климовського)

"Стоїть гора високая"  (вірші Л.Глібова)

"Взяв би я бандуру"   (вірші ММ.Петренка)

Поміркуйте, чому композитори-романтики стали активно використовувати програмність у музиці, виявили зацікавленість фольклором?

Домашнє завдання:
1. Зробити конспект уроку.
2. Написати коротко біографію Михайла Калачевського.

Для контролю знань, в зошити запишіть конспект, біографію композитора та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас)

____________________________________________________________


8-Б  -  23 квітня
8-А  -  24 квітня

Тема уроку: Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві.


Опрацювати матеріал в підручнику на сторінках 164 – 167

Усередині ХІХ ст. романтизм поступився місцем реалізму, який часто розглядають його протилежність, як мистецтво "втрачених ілюзій".

Реалізм (з фр. - дійсний) - художній напрям, який передбачає правдиве, історично достовірне, об'єктивне і всебічне відображення дійсності специфічними засобами художньої творчості.

Реалістичний напрям, як і попередні стилі, виявився в різних мистецьких галузях - літературі (Ч.Діккенс, О.Бальзак, М.Гоголь), живописі (Г.Курбе, І.Рєпін), музиці (Дж. Верді, М.Мусоргський), театрі (М.Щепкін, М.Заньковецька).

В образотворчому мистецтві набув розквіту так званий критичний реалізм, який змальовував явища соціальної дійсності, працю простих людей.


Франсіско Гойя (1746-1828)
Легенда іспанського мистецтва створив дивний світ образів у численних картинах (понад 6 тис.) і гравюрах, які вражають таємничою загадковістю.
В роботах раннього періоду переважають романтичні мотиви - вуличні сценки, святкування, прогулянки, ігри. Наступний період розкриває іншу грань його таланту - реалістичну.

Французькі художники Гюстав Курбе і Жан-Франсуа Мілле першими з живописців звернулися до зображення знедолених людей, важкої праці селян, що викликають співчуття.

Гюстав Курбе (1819-1877)
Французький живописець, скульптор, графік. Його вважають засновником критичного реалізму в західноєвропейському образотворчому мистецтві.

Оноре Дом'є (1808-1878)
Французький художник-графік, живописець та скульптор. Графіка відомого майстра експресивного рисунка - це гостра сатира на тогочасне суспільство. 
Відео. Лекція: життя і доля Оноре Дом'є.

Карикатура (від італ. - "перебільшувати") - навмисне смішне або спотворене зображення предмета або особи. Комічного ефекту досягають за допомогою перебільшення характерних рис образу.
Шарж - різновид карикатури, в якому зберігається подібність з об'єктом зображення, сатиричні тенденції поступаються перед м'яким, доброзичливим гумором.

Домашнє завдання: 
1. Написати конспект уроку.
2. Творче завдання: Придумайте і намалюйте сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему мистецтва або життя сучасного підлітка (кольорові олівці, фломастери)

Для контролю знань, в зошити запишіть конспект, виконайте творче завдання та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас)

___________________________________________________________


8 - Б клас   -  30 квітня

Тема уроку: Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві.


Опрацювати матеріал в підручнику на сторінках 167 – 175

Пригадайте: 
Що таке реалізм?
В чому особливість критичного реалізму в образотворчому мистецтві?
В чому відмінність карикатури і шаржу?


У російській культурі високого розвитку реалізм досяг у творчості художників-передвижників, які створили в Петербурзі Товариство пересувних російських і українських митців. 
Ілля Рєпін (1844-1930)
Відомий український художник-реаліст, майстер портрету, історичних та побутових сцен. В історичному жанрі митця більше цікавили не самі події, а людські характери. Всесвітньо відома картина "Запорожці пишуть листа турецькому султану" сповнена народного гумору.




Українські митці по-різному втілювали принципи реалізму у своїй творчості. Сюжети картин сповнені виразними життєвими деталями. На портретах, поряд з  людьми інтелектуальної праці можна побачити типових пересічних персонажів.
Правдиве зображення життя українського села, а також мальовничість скромних сільських краєвидів - основна тема творчості багатьох майстрів живопису.

Зачинателем західноукраїської реалістичної школи живопису вважають Корнила Устияновича, який створив багато портретів, низку картин на історичні теми й пейзажі.

Реалістичні риси були притаманні й мистецтву скульптури - монументальної і станкової. Перші реалістичні зображення в українській скульптурі виникають завдяки творчості Михайла Микешина.
До числа кращих творів майстра належить кінний пам'ятник гетьману Богдану Хмельницькому на Софіївській площі в Києві.

 Таким чином, реалізм збагатив образотворче мистецтво новими сюжетами й образами.
Кращі художники реалістичного напряму присвятили свої твори зображенню історії, природи, побуту свого народу. Отже, вони піднімаються до критичного осмислення явищ дійсності, що було характерним для передових митців того часу.

Домашнє завдання: 
1. Скласти доповідь про Товариство пересувних російських і українських митців. (В якому році засновано, чому називали "передвижниками",  члени товариства і т.д.)
2. Виконати творче завдання на сторінці 174. 

Для контролю знань, в зошити запишіть доповідь, виконайте творче завдання та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас)

_____________________________________________________


8-Б клас - 7 травня
8-А клас - 8 травня

Тема уроку: Реалістичний стиль в музичному мистецтві.

Опрацювати матеріал в підручнику на сторінках 176 – 181



На відміну від романтиків, які намагалися передати ставлення до внутрішнього світу людини в піднесено-емоційній манері ("голосом серця"), реалістів цікавила сувора правда життя.
Ознаки реалізму в музичному мистецтві:
  • Посилення інтонаційної виразності;
  • Посилення драматизму ситуації;
  • Почуття простої людини зіставляються з жорстокими обставинами її оточення;
  • Загострення соціальної спрямованості;
  • Використання синтетичних жанрів, зокрема опери.

Опера (від праця, твір) - синтетичний вид музичного мистецтва, зміст якого втілено в сценічних музично-поетичних образах.
В опері поєднано музику, драматургію, образотворче мистецтво, хореографію.

В західноєвропейській культурі найяскравішим представником музичного реалізму вважають видатного італійського композитора Джузеппе Верді (1813-1901). 
Італійський композитор, диригент, "оперний геній".
Найпопулярнішими у світовому оперному репертуарі стали три "зіркові" реалістичні опери: "Травіата", "Трубадур", "Ріголетто", присвячені знедоленим людям, які страждають і гинуть унаслідок соціальної нерівності.

Прагнення до реалізму, правдивості музичних образів характерно для російської музики. 
За глибиною реалізму і драматизму вирізняються опери Модеста Мусоргського (1839-1881).

Модест Мусоргський. Біографія.
Яскравий композитор-реаліст і виразник народних дум, в його операх народ стає головним героєм. Замість оперних арій він застосовує жанр пісні, близької до фольклорних зразків.

Реалістичні картини народного життя змальовані у сценічних творах українських композиторів.

 Петро Ніщинський (1832-1896) Український композитор і поет-перекладач. Автор музичної картини "Вечорниці", де майже вся музика побудована на матеріалах народних пісень і танців. Фрагмент музичної композиції сцени "Вечорниць" увійшла до театральної постановки драми Т. Шевченка "Назар Стодоля". Центральна її частина - знаменитий чоловічий хор "Закувала та сива зозуля".

Денис Січинський (1865-1909) Видатний український композитор і хоровий диригент, перший професор музики у Галичині, музично-громадський діяч, педагог. Автор опери "Роксолана", тема якої навіяна народними переказами про сміливу дівчину Настю Лісовську, що потрапила у турецьку неволю і полонила своєю вродою і розумом султана.

Опера "Роксолана" не була завершена автором. Остаточну редакцію здійснив Мирослав Скорик (1993), після чого її поставили на сцені Львівського оперного театру силами студентів Вищого музичного інституту ім. М.В.Лисенка.

Домашнє завдання: 
1. Написати конспект уроку.
2.Дослідіть, у яких операх українські композитори використовували народні обряди, яка їх роль в оперній драматургії.

Для контролю знань, в зошити запишіть конспект та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас)

_____________________________________________________


8 - Б   14 травня
8 - А   15 травня

Тема уроку:Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка.

Опрацювати матеріал в підручнику на сторінках 182 – 193


   Художня творчість завжди зумовлена історичною епохою та панівними в ній світоглядними ідеями. Українське мистецтво ХІХ ст. - це період розквіту романтизму, а потім - реалізму.
   Бурхлива епоха висунула новий тип митця - громадського діяча з принципами демократизму і народності, що зумовило реалістичне світосприйняття.
   До такого типу митця-громадянина належали Великий Кобзар, поет і художник Тарас Шевченко і видатний композитор, фундатор вітчизняної музики Микола Лисенко.
Тарас Шевченко (1814-1861)

   На високий щабель в українському малярстві підносить Т. Шевченко побутовий жанр, колоритно розповідаючи фарбами про історії з народного життя.


Микола Лисенко (1842 - 1912)

Багата і різнопланова оперна спадщина М. Лисенка охоплює різні жанри:
  • лірико-побутовий;
  • комічний;
  • лірико-фантастичний;
  • опера-сатира.

   Живописні та графічні твори Т. Шевченка, як і музика М. Лисенка, освітлені відданою любов'ю до України. Їхня спадщина вплинула на свідомість народу, спонукала українців до боротьби за краще майбутнє: поет і художник - силою поетичних і візуальних образів, композитор - силою музики.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Написати конспект уроку за підручником.(ст. 182-193)
2. Виконати творче завдання ст. 192-193 ( на вибір)

Для контролю знань, в зошити запишіть конспект та відправте фото роботи в вайбер  (+380982407922) або на електронну пошту (majya.dubinskaya@gmail.com), або в інстаграм.
(На роботі повинно бути зазначено: прізвище, дата, клас)

_____________________________________________


8-Б  21 травня
8-А  22 травня

Тема уроку: Узагальнюючий урок за темою "Стилі та напрями мистецтва"

Повторити матеріал в підручнику на сторінках 146-193.
Усно дайте відповіді на питання на сторінках 194-195.

 Домашнє завдання: після повторення вивченого матеріалу пройдіть  ТЕСТ для визначення рівня засвоєних вами знань.
УВАГА!!! У вас буде лише одна спроба і 60 хв. Вказуйте своє прізвище та ім'я



________________________________________

8-Б   28 травня
8-А   29 травня

Тема уроку: Віртуальні екскурсії

 Відвідайте найкращі музеї світу за допомогою віртуального світу. Перейдіть за посиланням та станьте відвідувачами музеїв та картинних галерей. Самостійно знайдіть в мережі інтернету посилання на музеї, що вас цікавлять.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Повторення вивченого матеріалу.


____________



Немає коментарів:

Дописати коментар